- Prowadzenie pracy opiekuńczo – wychowawczej w duchu godności i poszanowania praw dziecka.
- Wyposażenie dzieci w umiejętności dbania o własne bezpieczeństwo.
- Zapewnienie dzieciom bezpiecznego korzystania z urządzeń stanowiących wyposażenie przedszkola.
- Zapewnienie zestawu programów gwarantujących rozwój edukacyjny dzieci i organizowanie procesu kształcenia zapewniający rozwój każdego dziecka.
- Samodzielne opracowanie i wdrażanie programów i przedsięwzięć zw. z edukacją dzieci oraz aktualnych potrzeb przedszkola i środowiska.
- Integrowanie rodziców wokół zaplanowanych zadań przedszkola.
- Tworzenie warunków do rozwoju kreatywności dziecka na różnych płaszczyznach jego aktywności na podstawie odpowiednio dobranych programów.
- Systematyczna współpraca ze środowiskiem, kształtowanie pozytywnego wizerunku przedszkola w środowisku, promowanie osiągnięć przedszkolaków.
- Uzyskiwanie dodatkowych kwalifikacji umożliwiających poszerzenie oferty opiekuńczo – edukacyjnej przedszkola. Wspomaganie rozwoju zawodowego kadry.
- Zapewnienie odpowiedniej bazy i wyposażenia zapewniających właściwą realizację zadań przedszkola.
- Stworzenie jednolitego i spójnego systemu wychowawczo – opiekuńczego i profilaktycznego przedszkola.
- Pozyskiwanie informacji od różnych odbiorców, analiza wyników, opracowanie raportów i programów naprawczych.